مدارس غیردولتی موظف به استفاده از شبکه شاد هستند

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: راه اندازی شبکه شاد یک تعهد عظیم در نظام آموزشی کشور است و همه مدارس غیر انتفاعی موظف هستند از این بستر برای آموزش دانش آموزان استفاده نمایند.

مدارس غیردولتی موظف به استفاده از شبکه شاد هستند

مجتبی زینی وند روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا درباره فعالیت آموزشی مدارس از شبکه شاد اظهار کرد: مدیران مشارکت استان های سازمان مدارس غیردولتی از راه اندازی و آموزش در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزی استقبال نموده اند.

وی اضافه نمود: شبکه شاد اقدامی عظیم در نظام آموزشی است که آموزش را برای تمام دانش آموزان مهیا نموده است. استقبال مدارس غیردولتی از این شبکه دانش آموزی مجازی بسیار بالا بوده است.

تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا به امروز ادامه دار شده است و هر چند آموزش و پرورش سعی نموده است با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی فرایند آموزش تعطیل نگردد، اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل احتیاج های آموزشی دانش آموزان را مرتفع کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود خلاء هایی در آموزش از راه دور برای دانش آموزان از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داده بود. پس از گذشت یک ماه از وعده وزیر خاتمه شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان شاد آماده شده و در خدمت نظام آموزشی قرار گرفته است.

شکایت خانواده ها از کوتاهی در آموزش مجازی به 4317

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی همچنین درباره عملکرد مدارس غیردولتی در آموزش مجازی مطرح نمود: تمام مدیران مشارکت استان ها موظف شده اند که بر نحوه عملکرد مدارس در ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در ایام تعطیلی که یک تکلیف بوده نظارت نمایند؛ چرا که آموزش و پرورش ارائه آموزش مجازی به دانش آموزان را الزامی نموده بود.

زینی وند ادامه داد: روسای مشارکت استان ها باید گزارشی از عملکرد مدارس را به سازمان مراکز و مدارس غیردولتی ارائه نمایند، همچنین اگر خانواده ها در این مدت با کوتاهی در آموزش از سوی مدارس روبرو شدند، می توانند با شماره تلفن 4317 تماس گرفته و شکایت خود را مطرح نمایند.

به گفته وی، مدارسی که در آموزش مجازی کوتاهی نموده اند، باید شناسایی شوند؛ چرا که این موضوع در میزان شهریه سال گذشته و سال جاری تاثیر دارد. عملکرد مدارس در کمیته ویژه سازمان آنالیز و با متخطیان برخورد می گردد.

عملکرد مراکز غیردولتی هنوز معین نیست

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه درباره عملکرد مراکز غیردولتی مانند آکادمی ها و معین تکلیف شهریه افراد در این کلاس ها گفت: در مورد عملکرد این آکادمی ها و همچنین عودت شهریه به خانواده ها در حال حاضر نمی توان اظهار نظر خاصی کرد.

زینی وند اضافه نمود: هنوز سال تحصیلی خاتمه نیافته و به صورت عادی تا خرداد ماه یک سال تحصیلی ادامه دارد. پس از اتمام ترم تحصیلی باید عملکرد آموزش مجازی آکادمی ها را آنالیز کرد و سپس تصمیم گرفت.

وی اعلام کرد: درحال حاضر منتظر هستیم که برای اتمام سال تحصیلی معین تکلیف گردد. سپس برای مراکزی که در قبال هزینه ای که دریافت نموده اند خدمات مجازی ارائه نداده اند، تصمیم گیری گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1121

به "مدارس غیردولتی موظف به استفاده از شبکه شاد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس غیردولتی موظف به استفاده از شبکه شاد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید