نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواهان توجه بیشتر به فعالیت گروه های مردمی در جریان حوادث طبیعی خصوصا حادثه سیل اخیر شیراز شد.

نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم

بهرام پارسایی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مردم در کل کشور مدت ها منتظر نزول رحمت الهی بودند چرا که مسائل اقلیمی و همچنین برداشت از چاه های آب زیرزمینی بر شدت خشکسالی اضافه نموده بود و کمبود باران حتی دریاچه بختگان و مهارلو را دچار بحران خشکی نموده بود لذا بارندگی های اخیر توانست امیدی به مردم بدهد، اما بارانی که می توانست مایه نشاط و شادابی مردم گردد به حادثه ای تلخ تبدیل شد.

وی با اشاره به رویکرد مردم شیراز نسبت به حادثه سیل، اظهار کرد: مردم شیراز سنگ تمام گذاشتند و فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند. مشارکت مردم در حمایت و همدردی با آسیب دیدگان و همچنین حضور به موقع مسئولین ملی و استانی از معاون اول رئیس جمهور گرفته تا وزرا بسیار جای قدردانی داشت اما به هر حال این حادثه بسیار تأسف بار بود. ما باید بعد از رسیدگی به سیل زدگان و حل مسائل شهروندانی که خانه هایشان دچار آب گرفتگی شده این معضل را به طور ریشه ای حل کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال مردم و نهادهای مردمی در کنار مسئولین استانی، هلال احمر، نهادهای امدادرسان و نیروهای نظامی و انتظامی، خاطر نشان کرد: پس از حادثه سیل شیراز پزشکان داوطلبی بودند که برای معاینه آسیب دیدگان اعلام آمادگی کردند یا گروه های آفرود که برای تقسیم یاری های مردمی و پخش آن حضور فعال داشتند. ما باید این نهادهای مردمی را بیشتر به رسمیت بشناسیم و از آنها حمایت های امنیتی، حفاظتی و معنوی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمان جنگ هم این مردم بودند که جنگ را راهنمایی می کردند و بر ضرورت توجه بیشتر به یاری های نهادهای مردمی تاکید نمود و اضافه نمود: حضور پزشکان برای شناسایی مسائل مردم بسیار اثرگذار بود. ما باید به اینها میدان بدهیم و اگر احتیاج به هماهنگی با مسئولین مختلف و نیروهای انتظامی و نظامی است این کار را انجام دهیم. این اقدام هم این افراد را دلگرم می نماید و هم مشوقی برای سایر گروه های مردمی است.

وی افزود: من به عنوان یک ایرانی و یک شهروند شیرازی از این که مردم به یکدیگر بی تفاوت نیستند به خود می بالم؛ علی رغم این که موج سیل و خبرهای مربوط به آن فروکش نموده گروه های مردمی همچنان در صحنه هستند و به مردم آسیب دیده خدمات می دهند. انتظار می رود همراهی بیشتری با این افراد صورت گیرد، مورد اعتماد قرار گیرند و زحمات اینها در کنار دولتمردان و مسئولین بیشتر دیده گردد تا مایه دلگرمی و موجب الگو قرار دریافت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 318

به "نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مردم شیراز: فعالیت گروه های مردمی در سیل اخیر را به رسمیت بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید