پرواز بالگردها و جنگنده های آمریکایی بر فراز شهر الحسکه سوریه

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، بالگردها و جنگنده ها و هواپیماهای آمریکایی به طور گسترده بر فراز شهر الحسکه به پرواز در آمده و همزمان شبه نظامیان کرد و نیروهای اشغالگر آمریکایی اقدام به بستن مسیرهای منتهی به منطقه کردند.

پرواز بالگردها و جنگنده های آمریکایی بر فراز شهر الحسکه سوریه

به گزارش خبرنگاران از فارس، منابع خبری در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه از پرواز گسترده بالگردها، جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی اشغالگران آمریکایی بر فراز این شهر خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پرواز جنگنده ها در بخش جنوبی شهر که زندان مرکزی الحسکه و زندان المعهد که تعدادی زیادی از عناصر داعش در آن نگهداری می شود، صورت گرفت. زندان المعهد پیش از اشغال منطقه به دست آمریکا و نیروهای کرد همسو با، آن مرکز دولتی آموزش مهارت های ملی بود.

همچنین در بخش جنوبی الحسکه، منطقه غویران و تعدادی از پایگاههای نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و یک پایگاه کوچک نیروهای آمریکایی واقع شده است.

همزمان نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کرد یک کمربند امنیتی در اطراف منطقه ایجاد کرده اند.

پیش از پرواز گسترده باگردها و هواپیماها، شبه نظامیان کرد اقدام به اشغال ساختمان های دولتی و مرکز فنی آموزش های گردشگری و هتلداری و هنرستان ملی هتلداری کرده و کارکنان این مراکز را در منطقه غویران بیرون کردند.

هنوز منابع رسمی کردهای سوریه یا منابع آمریکایی توضیحی درباره این اقدامات نداده اند.

روز گذشته نیز منابع محلی به روزنامه الوطن سوریه گفتند که عناصر امنیتی وابسته به کردهای سوریه (آسایش) به بهانه ممانعت از شیوع ویروس کرونا، اقدام به بستن تمامی مغازه ها و اماکن عمومی و اعلام ممنوعیت رفت و آمد در تمامی مناطق تحت تسلط نیروهای قسد در سطح شهر الحسکه کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1162

به "پرواز بالگردها و جنگنده های آمریکایی بر فراز شهر الحسکه سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بالگردها و جنگنده های آمریکایی بر فراز شهر الحسکه سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید