تور روسیه: گروه های هدف، اولویت نخست در واگذاری طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد آمارهایی را در مورد افراد در اولویت واگذاری مسکن در اختیار دارند، می گوید وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت کار هم در مورد گروه های هدف این طرح همکاری مناسبی با هم خواهند داشت.

تور روسیه: گروه های هدف، اولویت نخست در واگذاری طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سیدالبرز حسینی،عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با پانا، اعلام نمود: با تدابیر پیش بینی شده منابع به سمت فراوری مسکن در کشور کانالیزه خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تزریق منابع صندوق پیش بینی شده در طرح ملی مسکن می تواند اثار تورمی در پی داشته باشد، اعلام نمود: بازگشت اقساط مسکن مهر و راهنمایی آن در فراوری مسکن اثار تورمی در پی ندارد. منابع بانکی هم طی سال های گذشته به سمت خدمات و کشاورزی راهنمایی شده و شورای پول و اعتبار هر ساله 5 تا 7 درصد اعتبارات را به ساخت مسکن اختصاص می داده است اما در عمل جذب منابع به سمت بخش مسکن کمتر از این مقدار بوده است.

منابع صندوق ملی مسکن در کنار منابع سیستم بانکی و ترکیب آنها با هم نرخ سود بانکی معادل 9 درصد را خواهد داشت که در اختیار انبوه سازان برای فراوری مسکن قرار خواهد گرفت

نظام بانکی به ساخت مسکن در کشور کمکی نکرده است

وی توضیح داد: طی سالهای گذشته نظام بانکی کمکی به ساخت مسکن در کشور نکرده است که یکی از دلایل آن عدم اعتقاد سیستم مدیریتی به این بحث بوده است به این علت که بازگشت تسهیلات از این بخش طولانی مدت است و به همین علت نظام بانکی هم رغبتی به این موضوع نداشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام نمود: با مصوبه شورای پول و اعتبار از این پس 20 تا 25 درصد از تسهیلات بانکی باید به بخش مسکن اختصاص یابد. در قانون ذکر شده بانک های دولتی مکلف هستند تا منابع لازم را برای ساخت مسکن تامین نمایند و نرخ سود ان هم باید نرخ سود رایج کشور باشد تا از انحراف آن به سایر بخش ها جلوگیری کند و همه این تدابیر موجب شده است تا تاثیرات تورمی هم برای ان متصور نباشد.

حسینی تاکید نمود: منابع صندوق ملی مسکن در کنار منابع سیستم بانکی و ترکیب آنها با هم نرخ سود بانکی معادل 9 درصد را خواهد داشت که در اختیار انبوه سازان برای فراوری مسکن قرار خواهد گرفت.

در بودجه امسال 360 هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن پیش بینی شده است

وی با بیان اینکه در بودجه امسال 360 هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن پیش بینی شده است، اسم کرد: در مورد تامین مصالح هم فولاد و سیمان به اسم دو ماده اولیه اصلی نهادهای نظارتی اقدام های مناسبی را انجام داده اند و وزارت راه و صمت مکلف شده اند برای فراوری و قیمت مصالح ساختمانی مکانیسم هایی را در نظر بگیرند که موجب گردد تا قیمت مصالح با نرخ هایی مناسب در اختیار سازندگان قرار گیرد و مقدمات این کار اجرا شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام نمود: برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال شدنی است. اکنون حاشیه نشینی در حال توسعه است و کوشش می گردد تا با عزمی که در دولت و مجلس وجود دارد برنامه ساخت واحدهای مسکونی نو کلید بخورد و به طور قطع در اجرای این پروژه از تجربیات مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن هم استفاده خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد آمارهای را در مورد افراد در اولویت واگذاری مسکن در اختیار دارند، اظهار کرد: وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت کار هم در مورد گروه های هدف این طرح همکاری مناسبی با هم خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1978

به "تور روسیه: گروه های هدف، اولویت نخست در واگذاری طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: گروه های هدف، اولویت نخست در واگذاری طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید