الجزیره: آمریکا روز پنج شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می نماید

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، منابع مطلع می گویند وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه با ارسال شکوائیه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت، ایران را به نقض برجام متهم خواهد نمود.

الجزیره: آمریکا روز پنج شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری الجزیره شامگاه سه شنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد روز پنج شنبه با ارسال شکوائیه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت، ایران را به نقض برجام متهم کند.

همزمان با انتشار این خبر، مایک پامپئو در پیامی توئیتری اظهار داشت که با همتای آلمانی خود هایکو ماس -که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد- در مورد چالش های جهانی و مسائلی که دو کشور در عرصه های بین المللی با آن روبرو هستند، تبادل نظر نموده است.

بر اساس بیانیه ای که مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تبادل نظری تلفنی پامپئو و هایکو ماس منتشر نموده، پامپئو در این تبادل نظری تلفنی بر ضرورت هماهنگ شدن سیاست های اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال ایران تأکید نموده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه پس از شکست مفتضحانه قطعنامه پیشنهادی دولت متبوعش برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، در یک نشست خبری اظهار داشت که آمریکا میخواهد هفته آینده کوشش دیگری را برای بازگشت به تحریم های سازمان ملل علیه ایران شروع کند.

آمریکا در حالی به دنبال بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران با استفاده از ساز وکارهای در نظر گرفته شده در برجام است که بیش از 2 سال قبل رسماً از این توافق چندجانبه خارج شده و حتی متحدان اروپایی این کشور نیز تأکید می نمایند که آمریکا به دلیل خروج از برجام اجازه ندارد از ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران استفاده کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1350

به "الجزیره: آمریکا روز پنج شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره: آمریکا روز پنج شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید