در بعضی ادارات بدون سیستم های گرمایشی هم می توان حضور داشت

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وحیدی درباره تصمیمات ستاد برای تعطیلی احتمالی مدارس نیز بیان کرد: مایل هستیم مدارس آخرین اماکنی باشند که تعطیل می گردد.

در بعضی ادارات بدون سیستم های گرمایشی هم می توان حضور داشت

به گزارش تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که صبح امروز با حضور دستگاه های مسئول در محل وزارت کشور برگزار گردید، گفت: راه اصلی در شرایط فعلی، بهبود الگوی مصرف و هم چنین کاهش مصرف است. متأسفانه مصرف مازاد فراوانی در بعضی حوزه ها وجود دارد که سامانه توزیع گاز را دچار مشکل می نماید.

وی اضافه نمود: احتیاج است که مصرف بهینه گردد. بعضا دیده می گردد گاز در بعضی مراکز به وفور مصرف می گردد و بعضا در فضای آزاد دستگاه های گرماتاب مورد استفاده قرار می گیرد که اسراف محض است و باید جلوگیری گردد.

وزیر کشور اعلام کرد: از تمامی دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت نفت، نیرو، صمت، هواشناسی، صنعتگران و دیگر دستگاه های یاری رسان قدردانی می کنیم.

وحیدی مطرح نمود: شرایط تا به امروز مدیریت شده و با توجه به گزارش هواشناسی، شرایط برودت هوا تداوم خواهد داشت و رصد دائمی شرایط باید ادامه یابد. تا به امروز هرجا گاز قطع شده، مشکل سریعا رفع شده و این آمادگی وجود دارد تا یاری ها سریع تر انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استان های مشخص آمادگی دارند در صورت احتیاج، امکانات لازم را در سریع ترین زمان ممکن برسانند. یکی از مسائل مورد تأکید، نانوایی ها و تداوم کار آن هاست و الحمدلله برای اطمینان، در بعضی استان ها دوسوخته شده اند. هم چنین پیش بینی رساندن سوخت مایع در بعضی منطقه ها که گاز دچار افت فشار شده، در نظر گرفته شده تا مسئله ای پیش نیاید.

وزیر کشور درباره تصمیمات ستاد برای تعطیلی احتمالی مدارس نیز مطرح نمود: مایل هستیم مدارس آخرین اماکنی باشند که تعطیل می گردد؛ در زمان آلودگی هوا وقتی شاخص به عدد 150 برسد کارگروه ها تشکیل و برای تعطیلی تصمیم گیری می گردد، ولی در شرایط برودت هوا در نظر داریم مدارس آخرین اماکن باشند تا آسیبی به درس بچه ها مان وارد نگردد.

وحیدی با بیان اینکه درباره صنایع تأکید نموده ایم تمهیدات در نظر گرفته گردد تا دچار مشکل نشوند، گفت: موضوع اطلاع رسانی اهمیت بسیاری دارد؛ مردم عزیز و فهیم ما اگر مشکل را بدانند، بیشترین همکاری را انجام می دهند و پویش یک خانه؛ یک اتاق گرم در استان های خراسان رضوی و گلستان عملیاتی شده و نتایج خوبی هم داشته و احتیاج است در سایر استان ها عمل گردد و رسانه ها نیز همکاری نمایند تا به کاهش مصرف یاری گردد.

وی در ادامه مطرح نمود: ممکن است فشار گاز در بعضی منطقه ها کاهش یابد، ولی کوشش می گردد این اتفاق رخ ندهد و اگر هم رخ داد، مسئولان استانی شرایط را در حال ایمن قرار دهند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وزیر کشور اعلام کرد: از مردم می خواهیم با کاهش مصرف گاز، به سوی افزایش مصرف برق روی نیاورند، چون برق هم باید از نیروگاه ها تامین گردد و نیروگاه هم به همین سوخت احتیاج دارند؛ اصل ملاحظه در مصرف برق و گاز است.

وحیدی گفت: تعطیلی ادارات بر حسب ضرورت رخ داد و باید پیش بینی ها انجام بگیرد تا حداقل کارمندان که احتیاج است کار اضطراری مردم را انجام دهند، حضور داشته باشند و بعضی کار ها هست که حتما باید در زمان خود انجام بگیرد؛ احتیاج است از این به بعد به نوعی پیش بینی گردد تا کار های ضروری مردم به مشکل برنخورد.

وی توضیح داد: در بعضی ادارات، بدون روشن کردن سیستم های گرمایشی هم می توان حضور داشت و کار مردم را پاسخ داد؛ استانداران پیش بینی لازم را داشته باشند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: دوسوخته کردن صنایع و منطقه ها مورد احتیاج لازم است تا با دوگانه سوز کردن بعضی مراکز بتوانیم در مواقع سخت، شرایط را مدیریت کنیم و کم تر احتیاج به تعطیلی داشته باشیم.

وحیدی هم چنین گفت: نیرو های مسلح اعلام آمادگی کردند تا اگر احتیاج شد، وارد صحنه شوند و البته امیدواریم شرایط آن قدر سخت نگردد و سایر دستگاه ها هم آماده اندو احتیاج است این آمادگی ها حفظ گردد.

وی در انتها گفت: راه های استان های دچار برودت شدید به وسیله وزارت راه کنترل می گردد تا در انتقال سوخت با مسئله ای روبرو نشویم.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2377

به "در بعضی ادارات بدون سیستم های گرمایشی هم می توان حضور داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بعضی ادارات بدون سیستم های گرمایشی هم می توان حضور داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید