سلسه نشست های هویت ایرانی برگزار می گردد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران مفهوم هویت یکی از پیچیده ترین مفاهیم علوم اجتماعی است. مسأله هویت ملی در پرتو ظهور دولت-ملت های مدرن در اروپای قرن شانزدهم مطرح شد. سپس در قرن نوزدهم میلادی ایدئولوژی ناسیونالیسم وارد صحنه اندیشه و سیاست اروپا شد و مسأله هویت ملی را به مهم ترین عامل شناسایی جوامع مدرن اروپا بدل کرد؛ اما با ظهور و توسعه اندیشه های پست مدرن، مسأله جهانی شدن مورد توجه اندیشمندان غربی نهاده شد و مسأله هویت ملی در قالب ناسیونالیسم به حاشیه رفت و از اهمیت آن کاسته شد. جریان های پست مدرن مسأله هویت ملی را برساخته بافت و زمینه مدرنیته تلقی کردند.

سلسه نشست های هویت ایرانی برگزار می گردد

جامعه ایرانی نیز تحت تاثیر اندیشه های ناسیونالیسم در دو قرن گذشته شاهد بروز گفتمان های هویتی متعددی بوده است که در هر مقطع زمانی به اشکال مختلف اجرا شده است و مرور زمان به بحران هویتی سوق پیدا نموده است. شناخت جامع و دقیق ابعاد متعدد هویت ایرانی از اهمیت اساسی برخوردار است.

به همین دلیل کانون اندیشه جوان میخواهد تا در روزهای دوشنبه تا چهار شنبه تاریخ های 10 تا 12 آبان ماه ساعت 21 با حضور سیدجواد میری، سیدحسین شهرستانی و محسن صبوریان در نشست های مجازی تحت عنوان آنالیز نظریات درباره هویت ایرانی، ایران؛ مفهومی قدیم یا مدرن؟ و آنالیز نظربه تطورات گفتمان های هویتی ایران در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon-org به مصاحبه بپردازد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 2054

به "سلسه نشست های هویت ایرانی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلسه نشست های هویت ایرانی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید