فرانسه و آلمان؛ کرونا بر مواضع اروپا در قبال برگزیت تأثیری ندارد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه تأکید کردند بحران شیوع کرونا تأثیری در مواضع اروپا در مذاکرات برگزیت نخواهد داشت.

فرانسه و آلمان؛ کرونا بر مواضع اروپا در قبال برگزیت تأثیری ندارد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه روز آدینه تأکید کردند، همه گیری جهانی ویروس کرونا تأثیری بر مواضع اروپا در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: فارغ از این که فکر کنم تمدید مذاکرات برگزیت و ضرب الأجل آن در آخر امسال [میلادی] خوب است یا نامربوط، بحران [این مذاکرات] را آسان تر نخواهد کرد.

از سوی دیگر رویترز نوشت، امیلی دی مونچالین معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپایی گفت، بحران شیوع کرونا موجب تغییر اولویت های اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت نخواهد شد.

دی مونچالین هشدار داد، برگزیت بدون توافق می تواند در زمان وقوع بحران ویروس کرونا شوک مضاعفی باشد اما بریتانیا از این شوک آسیب بیشتری خواهد دید.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس زمستان سال گذشته توانست خروج کشورش از اتحادیه اروپا را در مجلس به تصویب برساند. اکنون لندن و بروکسل یک سال را در حالت گذار خواهند ماند تا روابط سیاسی و تجاری پسابرگزیت را تنظیم نمایند.

دولت انگلیس اعلام نموده است اگر مذاکرات پسابرگزیت (پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با بروکسل تا ماه ژوئن (تابستان 1399) به نتیجه نرسد، از این گفت وگوها خارج خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1102

به "فرانسه و آلمان؛ کرونا بر مواضع اروپا در قبال برگزیت تأثیری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه و آلمان؛ کرونا بر مواضع اروپا در قبال برگزیت تأثیری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید