وزیر ایتالیایی: بریگزیت جرقه تجزیه اتحادیه اروپا بود، شکست رفراندوم فرصت نجات اروپا را نابود کرد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، وزیر امور اتحادیه اروپای ایتالیا گفت، رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا شروع فرایند تجزیه این بلوک سیاسی - مالی بود.

وزیر ایتالیایی: بریگزیت جرقه تجزیه اتحادیه اروپا بود، شکست رفراندوم فرصت نجات اروپا را نابود کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، ساندرو گوزی، از متحدان نخست وزیر مستعفی ایتالیا در مصاحبه با بی .بی .سی گفت که رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، فرایند تجزیه این بلوک را شروع نموده است.

او همچنین گفت که کشورش در پی شکست رفراندوم اصلاح قانون اساسی با یک دوره بی ثباتی روبرو است.

این وزیر از حزب چپ میانه دموکراتیک گفت که شکست رفراندوم باعث شد تا فرصت اصلاح نهادهای اروپایی و نجات اتحادیه اروپا از دست برود.

وزیر امور اتحادیه اروپای ایتالیا به رادیو بی بی سی گفت: گمان می کنم تجزیه اروپایی با بریگزیت شروع شده باشد. این بستگی به 27 دولت دیگر این نهاد دارد تا اروپا را مجددا احیا نمایند. این سیاست ما بود؛ این هدف دولت ماتئو رنتزی بود. واضح است که اروپا اکنونی یک عامل سیاسی مهم برای احیای خودش را از دست داده است.

در همین حال سخنگوی حزب اپوزیسیون جنبش پنج ستاره ایتالیا در همین برنامه از ارز واحد اروپا انتقاد کرد. او گفت: یورو اکنون برای ایتالیا یک مشکل است و ما مایلیم که صدای مردم در این خصوص شنیده گردد؛ چرا که هیچگاه این اتفاق رخ نداده است. سیاستمداران سابق وعده های زیادی دادند که مردم ما باور کردند. گمان می کنیم که یورو به اقتصاد ایتالیا لطمه زد. اتحادیه اروپا اکنون با بحران روبرو است و نمی توان آنرا انکار کرد. این سیستم ارز واحد اروپا، نیازهای مردم اروپایی را تامین نکرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 872

به "وزیر ایتالیایی: بریگزیت جرقه تجزیه اتحادیه اروپا بود، شکست رفراندوم فرصت نجات اروپا را نابود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ایتالیایی: بریگزیت جرقه تجزیه اتحادیه اروپا بود، شکست رفراندوم فرصت نجات اروپا را نابود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید