پیونگ یانگ به رفع محدودیت های موشکی کره جنوبی واکنش نشان داد

به گزارش مجله سفرنامه ترکیه، به گزارش خبرنگاران، تصمیم آمریکا برای رفع محدودیت های سئول در ساخت و استفاده از موشک هایی با بُرد بیش از 800 کیلومتر، دولت پیونگ یانگ را به خشم آورد.

پیونگ یانگ به رفع محدودیت های موشکی کره جنوبی واکنش نشان داد

واحد مرکزی خبر کره شمالی (KCNA) در این رابطه گفت: اقدام آمریکا تعمدی و خصمانه است و به خوبی نشان می دهد که چه کسی پشت پرده تشدید تنش ها در شبه جزیره کره قرار گرفته است.

این خبرگزاری افزود: این فرض به وجود آمده که در کوتاه ترین مدت ممکن، جهت کره جنوبی برای ساخت موشک های بالستیک قاره پیما، موشک قابل پرتاب از زیردریایی و حتی موشک های هایپرسونیک هموار خواهد شد.

رسانه رسمی کره شمالی ادامه داد: قصد آمریکا از این اقدام تشدید رقابت تسلیحاتی در شبه جزیره کره و ایجاد وقفه در پیشرفت های پیونگ یانگ است. آمریکا اقدامات دفاعی کره شمالی را نقض قطعنامه های سازمان ملل توصیف می کند حال آنکه برای متحدانش در راستای توسعه فعالیت های موشکی، حق نامحدود قائل می شود. این دورویی شرم آوری است. رفع این محدودیت ها می تواند به وضعیتی ناپایدار و وخیم در شبه جزیره کره منجر شود.

واکنش پیونگ یانگ به رفع محدودیت های موشکی سئول در حالی است که سیاست دولت جدید واشنگتن در قبال کره شمالی، درگیر بلاتکلیفی عامدانه ای است. جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا، دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به پذیرش طرح خلع سلاح هسته ای از سوی او مشروط کرده حال آنکه ادعاهایی هم درباره رفع برخی تحریم ها علیه این کشور به شرط ورود به فاز مذاکره مطرح می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: turkeyro.ir شناسه مطلب: 1866

به "پیونگ یانگ به رفع محدودیت های موشکی کره جنوبی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ به رفع محدودیت های موشکی کره جنوبی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید